Mossan ringer

Henry: Hej mamma!

Mossan: (paus) Va?

Henry: Ehhhh hej mamma?

Mossan: Jaja. Hej hej.

Henry: Vad ville du?

Mossan: Prata bara, får man inte göra det??

Henry: Jojo visst...Vad trevligt av dig.

Mossan: Ja

Henry: Ja

Mossan: Jaha. Så. Har du hittat någon kille då?

Henry: På tal om ingenting menar du?

Mossan: Ja

Henry: Nej det har jag inte mamma.

Mossan: Varför inte det?

Henry: Varför?

Mossan: Ja

Henry: För att jag inte har letat...

Mossan: VA???

Henry: Va?

Mossan: Men du VET att jag ska ha barnbarn innan jag fyller 55!!! Och du vet också att det är dig det hänger på. Bara dig.

Henry: Ja. Du har nämnt det.

Mossan: Lägg på ett kol

Henry: Men mamma. Du VET att det är ungefär fem månader kvar tills du fyller 55..?

Mossan: Ja

Henry: Så du menar alltså att jag ska lyckas med den, ur en vetenskaplig synvinkel, halvknepiga uppgiften att producera och föda ett fungerande barn inom 5 månader? Och dessutom ska jag lyckas med den OMÖJLIGA uppgiften att hitta en bra karl?????

Mossan: Ja. Eller trevlig...måste han vara det verkligen?

Henry: Men är det inte lite bra om ditt barnbarn har en bra far?

Mossan: Äsch

Henry: Okej. hejdå mamma.

Mossan (glad): Hejdå stumpan!



Jag skulle gärna kommentera samtalet ytterligare, men jag lever så att säga fortfarande lite i efterbörden av det hela....



Kommentarer
Postat av: Frugan

Men vi har ju pirjo o roy nu! All good in the hood!! :P

2008-11-13 @ 02:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback