På ålderns höst...

Jag har upptäckt en del skrämmande ålderstecken i min annars fläckfria personlighet. Mycket obehagligt om jag får säga det själv.

Ett par exempel:

* Har börjat kolla leg på mina ragg. Exempel:

Random kille: Tjhenna schnygging!

Henry: Mmm. Hur gammal är du då?

Random kille: Jag e thjuugiiett

Henry: Mmm. Har du leg?

Random kille: Javischhht (visar fram ett kantstött körkort)

Henry: Great!



* Börjat ringa släktingar utan anledning. Exempel:

Moster (märkbart skeptisk) Jaa hej det är mia?

Henry: Tjena moster! Läget då?

Moster: Joo det e bara bra. Själv då? Behöver du mat?

Henry: Nejförfan. Skulle bara kolla läget.

Moster: Mmmmhhmmm.

Henry: Aja. Men iallafall. Vi ses väl snart?

Moster: Mmmmmm. Hejdå gumman.

Henry: Hej hej.



* Börjat känna igen handikappade äldre stamkunder. Exempel:

Henry: Nämen heeeeej Elisabeth! Behöver du hjälp upp för trappan?

Elisabeth: Ehh hej. Nej, nej jag tar hissen.

Henry: Ähh kom igen nu, klart vi tar trappan! Håll i mig här så går vi tillsammans!

Elisabeth: Nej nej jag tar hissen..

Henry: Lägg av nu och ta tag i mig! Hur är det med barnbarnen? Den stora tar studenten nu i vår, inte sant?

Elisabeth: Mmmmm...




'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''



En annan grej jag har märkt är att romantiska amerikanska filmcitat sällan fungerar i den kalla svenska verkligheten.

Exempel:

Logistikkille: Hej hej

Henry: Du hade mig vid "hej"

Logistikkille: Ursäkta?

Henry: Äh det va inget. Du kan ställa grejerna där. Tack.

Logistikkille: Okej. Hejdå

Henry: Mmm visst. Ses imorgon.



''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''





Kommentarer
Postat av: Frugan

VAR I HELVETE ÄR DET ROSA??? OCH BLOMMOR??? BLOMMOR HELLYHJÄRTA!!?? VETTEFAN OM JAG VÅGAR KOMMA HEM NU...





om det är städat o diskat så skallar jag dig på fläcken... (trodde jag aldrig jag skulle säga?)

2008-11-18 @ 11:31:56
Postat av: Frugan right back atcha

Asså jag vete fan vad som hände faktiskt. Men jag svär att det inte är mitt fel!

2008-11-18 @ 20:41:09
Postat av: Anna

Haha då e vi två, brukar också ta leg.. man har ju lärt sig på äldre dar ;)

2008-11-19 @ 13:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback