COMEBACK!!!

Asså. Egentigen har jag inte tid med det här skräpet. Men jag vet samtidigt att mina tre läsare lider oerhört in the abscense of my närvaro. Så HEPP:

Henry´s back!

Jag tänker inte lova storslagenhet och regelbundenhet (hittade jag just på två nya ord?) men lite för lite Henry är bättre än ingen Henry alls. (det är nu ni nickar instämmande och eftertänksamt)


Update: Jobbat. Bara. Nån öl emellanåt. Slut.

Bor numera med Sundra. En helt vanlig dag ser ut såhär:

06.30 (cirka): Sundras disco drar igång (hennes alarm innehållandes 4 olika låtar som går igång med ett par minuters mellanrum, kombinationen och tidsintervallerna noga utvalda för att vara så irriterande och psykiskt påfrestande som möjligt).

06.50 (cirka) Efter en mental uteslutning av 3/4 av morgonrutinerna (hårtvätt, sminkning etc) krälar sambo ur sängen. Ofta är det nu den första svordomen möter dagen.

06.55-07.20 (cirka) Ett potpurri av svordomar, skrammel, dunsar, bröl och smäll i ytterdörr.

07.25 (cirka) Mobilen surrar till. Sms: från sundra: Jävla ungar på bussen!!

07.26 (cirka) Mobilen surrar till. Sms: från sundra: I love you!

07.27 (cirka ) Mobilen surrar till. Sms: från Sundra: JAG VILL INTE VARA UTOMHUS HELA DAGEN!!!!!!!!!

07.28 (cirka)  Mobilen surrar till. Sms: från sundra: Vad ska vi äta till middag?

(Just den här biten av dygnet varierar sällan eller aldrig. Undantaget lördag-söndag så sambo är ledig varpå bakfylla eller söndagsångest-atmosfär fyller lägenheten)

I love you roomie! =)

Annars rullar livet på som vanligt...Som alltid är hösten ingen tid för lathet i lägenheten på vegagatan 23. Går man för långsamt (50 km/sekund eller långsammare) fryser nämligen fötterna fast i golvet och man är förlorad för alltid. Andas man in syret utan en halsduk framför munnen kapitulerar lungarna inför istapparna. Grytvantar är ett oumbärligt hjälpmedel i alla lägen då fingrarna trillar av som en obehaglig bieffekt av "vidrörande av alla föremåt" eftersom allt som går att ta på håller temperatur av -350 C eller kallare.

...Fast som den goda bostadsrättsägare jag är inser jag till fullo orimligheten i att HSB skulle ha tid att trycka på knappen som sätter igång elementen i lägenheterna under hösten. Herregud. Dom har väl viktigare saker för sig?!


Kommentarer
Postat av: Olga

Som jag har väntat! Välkommen tillbaka! =)

2008-09-17 @ 19:42:21
Postat av: FiMon

Ja, håller med Olga! Det va banne mig på tiden! Bra där Henryk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback